مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: شهروندان این استان در چهار ماهه نخست امسال ۱۹۵ هزار جلد کتاب به امانت بردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصدافزایش یافت.

مهدی آریان گفت: شهروندان این استان در مدت مشابه پارسال بیش از ۱۴۳ هزار جلد کتاب به امانت برده بودند.

وی افزود: نرخ امانت کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت محاسبه می‌شود و این نرخ در استان ۲۲.۱۸ جلد کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی بیان کرد: اینک ۹۸۸ هزار و ۱۳۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان موجود است که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی به ازای هر ۱۰۰ نفر سنجیده می‌شود که این سرانه در استان به ۱۱۲.۶۵ جلد کتاب رسیده است.

آریان تعداد کتابخانه‌های عمومی این استان را ۷۷ باب عنوان کرد و گفت: سرانه تعداد کتابخانه‌ها به ازای هر ۲۵ هزار نفر مصاحبه می‌شود که در این خطه ۲.۱۹ باب کتابخانه است.

وی زیر بنای کتابخانه‌های عمومی این استان را نیز حدود ۲۷ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این سرانه نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت سنجیده می‌شود که در این خطه بیش از سه متر مربع است.

آریان تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را ۶۰ هزار و ۸۷۵ نفر عنوان کرد و گفت: نرخ عضویت که به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است در این استان اینک ۶.۹۴ نفر است که در این شاخص نسبت به پارسال ۱۸ درصد رشد داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۴۸ هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی این استان مراجعه داشته اند که ۱۷ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

طبق آخرین آمار خراسان شمالی ۸۶۴ هزار نفر جمعیت دارد که شامل ۹ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام و صفی آباد است.

خراسان شمالی ۲۵ نقطه شهری دارد.

برچسب ها: کتاب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.